Forum www.natolin2010.fora.pl Strona Główna www.natolin2010.fora.pl
Forum Mieszkańców
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zebranie właścicieli lokali - 26.03

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.natolin2010.fora.pl Strona Główna -> Bieżące tematy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aga




Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:03, 23 Mar 2013    Temat postu: Zebranie właścicieli lokali - 26.03

Na pewno wszyscy widzieli ogłoszenia w klatkach o zebraniu, myślę, że dobrze by było, aby jak najwięcej osób przyszło na zebranie (wtorek, 26.03, godz 18 w szkole na Lokajskiego), bo ważne sprawy będą ustalane i powinno nas to wszystkich interesować. Materiały można uzyskać mailem albo u ochrony wydrukowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabinet Cieni




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:54, 24 Mar 2013    Temat postu: Niektóre postanowienia regulaminu

Witam,

ciekaw jestem co sądzicie o Regulaminie Porządku Domowego,
Moją szczególną uwagę zwróciło kilka regulacji:

Paragraf 1 pkt 14
zgodnie z bazą CEIDG, na Lanciego 16 w lokalach mieszkalnych (nie-usługowych) jest zarejestrowanych przynajmniej 9 działalności gospodarczych
Z Paragrafu 1 pkt 14 wynika moim zdaniem zakaz prowadzenia działalności w lokalach ...

Paragraf 2 pkt 1g)
Należy zgłaszać zarządowi liczbę osób przebywających na stałe w lokalu
(muszę przyznać, że nie do końca rozumiem po co ?)

Paragraf 3 pkt 3
Moim zdaniem fragment ten oznacza, że nie można trzymać na korytarzu wózków dziecięcych, sanek, rowerków itp ...

Paragraf 6 pkt 2 i 4
Moim zdaniem fragment ten oznacza, że nie można wywiesić banera mieszkanie do wynajęcia, albo sprzedam bezpośrednio, a tym bardziej banera ekipy remontowej, firmy sprzedającej rolety czy projektanta wnętrz ...

Paragraf 8 pkt 2
cytuję: Zabrania się parkowania w garażach samochodów z instalacją LPG

Paragraf 11 pkt 1
za nieprzestrzeganie m.in. opisanych powyżej zaleceń, możliwe jest nałożenie kary porządkowej do 5.000 PLN

Mam nadzieję, że uda nam się konstruktywnie porozmawiać o tym Regulaminie na najbliższym zebraniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:01, 24 Mar 2013    Temat postu:

Mam nadzieję, że na Zebraniu wszystkie istotne wątki uda nam się omówić na tyle sprawnie, żeby udało się zdążyć na mecz Polska-San Marino Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tosca




Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:59, 25 Mar 2013    Temat postu: Re: Niektóre postanowienia regulaminu

Witam,

kilka spostrzezen wobec ponizszych i innych punktow proponowanego Regulaminu Porzadku Domowego



Cytat:
[Z Paragrafu 1 pkt 14 wynika moim zdaniem zakaz prowadzenia działalności w lokalach ...]


wg mnie ten punkt odnosi sie do dzialanosci 'ciezkiej' produkcyjnej, tzn takiej ktora moglaby spowodowac przeciazenie sieci energetycznej lub tez wymagala dodatkowych zabezpieczen w instalacji.
Nie wydaje mi sie by rowadzenie dzialanosci 'intelektualnej' bylo niedozwolone (patrz paragraf 6)

Cytat:
[Paragraf 2 pkt 1g)
Należy zgłaszać zarządowi liczbę osób przebywających na stałe w lokalu
(muszę przyznać, że nie do końca rozumiem po co ?)]

ten punkt musi miec jakies powiazanie z Uchwala nr , Rozliczanie kosztow CO, CWi ZW.
patrz paragraf 8 pkt 12


Cytat:
Paragraf 3 pkt 3
Moim zdaniem fragment ten oznacza, że nie można trzymać na korytarzu wózków dziecięcych, sanek, rowerków itp ...


wg mnie ten punkt zwiazany jest przede wszystkim z zapewnieniem bezpiecznego i latwego przeplywu ciagow komunikacyjnych na wypadek ew ewakuacji budynku. Wydaje mi sie ze nie mozna stawiac stalych konstrukcji (np. zabudowa, schowki, pawlacze itp.)
Jesli ciag komunikacyjny jest na tyle duzy/szeroki ze trzymanie wozka/rowerka nie powoduje utrudnien dla innych miezkancow, nie wydaje mi sie by stanowilo to wiekszy problem (no chyba ze sanki sa trzymane 365dni w roku/lecie co nie byloby do konca na miejscu)


Cytat:
Paragraf 6 pkt 2 i 4
Moim zdaniem fragment ten oznacza, że nie można wywiesić banera mieszkanie do wynajęcia, albo sprzedam bezpośrednio, a tym bardziej banera ekipy remontowej, firmy sprzedającej rolety czy projektanta wnętrz ...

wydaje sie ze dozwolone szyldy i reklamy okresla punkt 1 tego paragrafu


Cytat:
Paragraf 8 pkt 2
cytuję: Zabrania się parkowania w garażach samochodów z instalacją LPG


Aktualnie obowiązujące przepisy przeciwpożarowe nie regulują kwestii parkowania samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan (LPG ) w garażach podziemnych.
Do powyższych kwestii odnoszą się jednakże przepisy techniczno – budowlane. Zgodnie z wymaganiami § 108 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie obowiązującymi od dnia 8 lipca 2009 r.,
garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadać wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan.

Dodatkowo, jako Wspolnota/Zarzad moze okreslic czy taki zakaz chce wprowadzic, jednakze wtedy stosowne oznakowanie przy wjezdzie do budynku musi sie znajdowac.
Pytanie wiec ile takich pojazdow z LPG jest wsrod mieszkancow wspolnoty i czy, co wazniejsze, sa w garazach zamontowane odpowiednie czujniki


Cytat:
Paragraf 11 pkt 1
za nieprzestrzeganie m.in. opisanych powyżej zaleceń, możliwe jest nałożenie kary porządkowej do 5.000 PLN


z tym paragrafem sie zgadzam, zwlaszcza ze wynika on w znacznej mierze z Kodeksu Wykroczen. Jesli zajdzie sytuacja/wspollokator ktory ewidentnie nie stosuje sie do Regulaminu, po stosownej ilosci umponien/pism nadal nie ma poprawy to uwazam ze kara finansowa jest odpowiednia.

Dodatkowo chce poruszyc kilka innych kwestii
Paragraf 4, pkt 2.
Nie dozwolone jest przechowywanie na balkonach, tarasach, loggiach przedmiotow oszpecajacych wyglad domow.
Czy trzymanie rowerow lub tez suszarki z odzieza uznane bedzie za oszpecajace wyglad?

Paragraf 7, pkt 5.2
jak takowa ewidencja zwierzat ma wygladac? czy nalezy zglosic fakt i ilosc posiadanych psow/kotow itp w celu naliczenia odpowiedniej skladki za wywoz nieczystosci?

W kilku miejscach w pozostalych uchwalach pojawia sie kwestia gdy w przypadku zaistnialej niedoplaty, wlasciciel lokalu jest zobowiazany doplacic brakujaca kwote w terminie najblizszej platnosci zaliczki/czynszu na rach bankowy... (patrz Uchwala 4/2013, paragraf 6, pkt 5 lub $8, pkt 13)
Proponuje zmienic tresc tego punktu (i podobnych) ustalajac iz w razie niedpolaty wlasciciel jest zobowiazany doplacic brakujaca kwote w terminie 14 dni od otrzymania/wystawienia rozliczenia.
Jako przyklad przypomne sytuacje z maja 2012 kiedy to pierwsze czynsze za kwiecien i maj byly dostarczone ok 7-9 maja z terminem platnosci do 10ego maja. Za platnosc po terminie naliczane sa odsetki.
Wydaje mi sie ze ustalenie 14 dniowego terminu platnosci jest rozsadne i zdecydowanie lepsze i latwiejsze do zaplanowania domowego budzetu.

$9 pkt 1.
niedopuszczalne jest samowolne spuszczanie wody z instalacji co lub jej czesci.
co w przypadku zapowietrzenia grzejnikow?


jesli ktos ma jeszcze jakies przemyslenia lub uwagi nt proponowanych tresci uchwal to zapraszam do dyskusji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabinet Cieni




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:49, 26 Mar 2013    Temat postu:

Przedmiotem uchwały nr 1 jest m.in. udzielenie absolutorium z tytułu powierzonego zarządu (Paragraf 2).

Dobrą praktyką stosowaną w niektórych wspólnotach jest to, ze wraz z projektami Uchwał, Zarząd przekazuje mieszkańcom sprawozdanie z zarządu nieruchomości (czyli m.in. informacje o tym jakie problemy zostały do niego zgłoszone oraz jakie decyzje/ działania zostały podjęte przez Zarząd w tym zakresie).

Mam nadzieję, że takie informacje zostaną przedstawione w ramach punktu 5 porządku obrad (sprawozdanie z zarządu nieruchomością wspólną).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gabinet Cieni dnia Wto 7:55, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:05, 26 Mar 2013    Temat postu: Porządek obrad

Mając na uwadze toczącą się na forum dyskusję dot. projektów uchwał, uważam, że należałoby rozważyć rozszerzenie porządku obrad o dyskusję nad projektami uchwał nr 3,4 i 5 czyli uchwał zawierających Regulaminy.

W zaproponowanym brzmieniu, porządek obrad przewiduje dyskusje jedynie o treści uchwał nr 1 i 2.

Uważam, że dobrym rozwiązaniem byłoby również wprowadzenie zmian dot kolejności podejmowanych uchwał (spodziewam się, że nie wszyscy dotrwają do końca Zebrania).
Moglibyśmy
zacząć od Uchwały nr 1 dot Sprawozdania Zarządu
następnie przejść do Uchwały nr 2 dot planów gospodarczo finansowych
a potem zająć się uchwałą nr 5 - regulamin porządku domowego
uchwałą nr 4 - regulamin rozliczania CO itp.
uchwałą nr 3 - prowadzenie dokumentacji


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lukasz dnia Wto 8:11, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tosca




Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:10, 26 Mar 2013    Temat postu:

wydaje sie ze tresci uchwal 1 i 2 sa bardzo istotne, gdyz w koncu to o nasze pieniadze chodzi.
czy macie jakies przemyslenia/komentarze nt sprawozdania finansowego za 2012 i planu na 2013?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:31, 26 Mar 2013    Temat postu: Konserwacje

W uchwałach 1 i 2 moją uwagę zwróciły koszty konserwacji stałych.
Nasz blok jest z 2012 r. i w 2012 ponieśliśmy już pewne koszty na konserwacje stałe.

W tym kontekście chciałbym się dowiedzieć, czy zamontowane na naszym osiedlu instalacje i systemy mają jakąś gwarancję (w ramach której usuwane byłyby ewentualne usterki, które nie powstają z winy użytkowników)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gosia




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:08, 26 Mar 2013    Temat postu:

Czy wiadomo jaka będzie wysokość naszych opłat czynszowych, jeśli przyjmiemy zaproponowany plan gospodarczy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.natolin2010.fora.pl Strona Główna -> Bieżące tematy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin